Mějte své mlsání pod kontrolou

11. března 2020

Cukr se stal nepřítelem číslo jedna. Je mu připisována řada negativních dopadů na naše zdraví. Neuškodí proto trochu cukru z našeho života ubrat. Jak na to?

Chci průvodce zdravým mlsáním

Mějte své mlsání pod kontrolou
11. března 2020 - Mějte své mlsání pod kontrolou

Chuť na sladké může mít mnoho důvodů, jedním z nich je i nevyrovnaná hladina krevního cukru. Když rychle klesne, vyšle organismus signál na rychlé doplnění energie něčím sladkým.

V takové situaci sáhnete nejčastěji po čokoládách, sušenkách, pamlscích a limonádách. Tedy po potravinách s vysokým obsahem jednoduchých sacharidů (a vysokým glykemickým indexem). Jednorázově si sice hladinu cukru v krvi zvednete, ale za chvíli to odezní a vás zase honí mlsná a zase si dáte nějakou tyčinku… Prostě je to začarovaný kruh, jak z něj ven?

dish-1209170_1920

Lepší je si vybírat chytře – potraviny, které zasytí na delší dobu a obsahují složené sacharidy (s nízkým glykemickým indexem). Ty nezpůsobují takové výkyvy hladiny krevního cukru. Ideální jsou třeba potraviny s vyšší obsahem vlákniny. Udělejte si ovesnou kaši, dopřejte si kousek celozrnného pečiva, ořechy nebo avokádo. Dobře uděláte i s ovocem nebo zeleninou. Pokud se nedokážete vzdát čokolády, volte alespoň takovou, která má vysoký podíl kvalitního kakaa.

Jak pracovat s glykemickým indexem, kterým potravinám se vyhnout, které do svého jídelníčku naopak zařadit vám poradí Průvodce zdravým jídlem a mlsáním, který vydala společnost STOB. Jeho pořízením přes naši stránku uděláte navíc i dobrý skutek. Společnost STOB totiž celou částku, kterou zaplatíte, věnuje na naši sbírku.

Chci průvodce zdravým mlsáním

Naše sbírka v číslech

Postní sbírka pomáhá 0 let
Darovali jste více než 0
Pomohli jste v 0 zemích světa
Letos potřebujeme 0